sunnuntai 10. joulukuuta 2017

Luukku 10

Aliisa, Kutka sekä Reb ovat koko yön tehneet muistilistaa.

"Hoaah, kuinka minua väsyttääkään", Reb haukotteli lattialla istuen.
"Minä en nukkunut silmänräpäystäkään koko yönä", Aliisa sanoi väsyneenä.
"Enkä minä", Kutka totesi perään.
"Mutta jotain on tehtävä, jotta blogin joulukalenterista ei jää yhtä luukkua väliin!" Aliisa huudahti.
"Totta", Kutka muisti.
"Mutta mitä?" Reb kysyi väliin.
"Jos jokainen keksii vuorollaan jotain viihdykettä ja muut saavat nukkua. Kuka aloittaa? En minä ainakaan", Aliisa huoahti.
"Enkä minä", Reb sanoi.
"Olkoon menneeksi. Tervetuloa Kutkan... Kutkan... mihin?" Kutka mietti ääneen.
"Keksi jotain nyt vaan. Me mennään nukkumaan", Aliisa kuiskasi Kutkalle.
"Okei, siis tervetuloa Kutkan radionkuunteluhetkeen! Ei, Kutkan kitaransoittohetkeen, ei kun Kutkan piparinleivontapikakurssille tottakai!"

"Vaihe yksi: pistä kaupan valmistaikina hetkeksi jääkaappiin. Mikäli et omista jääkaappia, pistä se kuvun alle lumeen.
Vaihe kaksi: kauli osa taikinasta noin 2mm-3mm paksuiseksi levyksi.
Vaihe kolme: paina piparimuotilla taikinasta pipareita.
Oleellinen vaihe numero neljä: syö ylimääräistaikina.
Vaihe viisi: pistä piparkakut uuniin.
Vaihe kuusi: syö!"

Hiljaa hipsi Kutka tuon jälkeen pehkuihin. Mutta ennen nukahtamistaan hän herätti Aliisan sanoen: "Sinun vuorosi." Jatketaan tästä huomenna, Aliisan vuorolla!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti