tiistai 12. joulukuuta 2017

Aliisan joulutarina, osa 1

"Kun olin pienempi, perheellämme oli tapana istua joka joulukuun päivä aina joulupäivään asti iltaisin takkatulen ääressä juomassa kaakaota", Aliisa aloitti kertomuksensa.
"Silloin vaarini, Olavi, kertoi aina pienen pätkän jostain joulutarinasta", hän jatkoi.

"Minä ja sisarukseni, Petteri ja Hannele, kuuntelimme tarkasti. Äitini Emilia sai olla koko ajan juoksuttamassa meille lisää kaakaota. Useimmiten Olavi-vaari kertoi tarinoita tontuista tai joulupukin pajan hyörinästä. Kuitenkin muistan sen kerran, jolloin toivoin vaarin kertovan tarinan jostain aivan muusta, nimittäin rottien elämästä. Vaari oli tästä aika hämmentynyt, eivätkä sisaruksenikaan halunneet kuunnella mitään rottatarinaa! Olin silloin kiinnostunut kaikenlaisista eläimistä ja nukkumaan mennessäni isäni Petri tuli sanomaan hyvät yöt, sekä muistutti, ettei pikku vastoinkäymisistä pidä lannistua. Nyt olen sitten kahden rotan ja yhden hiiren kaveri. Pidin aina isäni sanoista kiinni. Mutta, ei tämä ollut se joulutarina, jota minun piti kertoa, vaan pelkkä johdanto siitä, miksi haluan kertoa teille tarinaani", Aliisa kertoi.

Tämä oli lyhyt, mutta perjantaina jatkan puoli seitsemältä. Muistakaa silloin hankkia illaksi kuumaa kaakaota!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti