perjantai 4. joulukuuta 2015

Luukku 4

Aliisa nukkui, ja itse asiassa kyllä Elinakin vähän torkkui. Kutka sen sijaan ei torkkunut. Se odotti kärsivällisenä vastausta viestiin jonka hän oli lähettänyt. Siinä luki näin: "Moi vaan kaikki kylän asukkaat! Jos tarvitsette apua, Kutka hoitaa! Pistäkää vain viestiä. Tai soittakaa numeroon 012 34 567 89 T: Kutkis (Kutka)

Vihdoin postiluukusta tippui kirje. Sen päällä luki "Kutkalle Siniltä" Kutka avasi ja luki mielessään kaiken tekstin: "Moikka Kutka. Mä tarviin apua, ku mulla ei riitä voimat siihen, et saisin haettua joulukuusen. Tuletko auttamaan? T: Sini PS: Asun Uiopinkatu kolmessa." "Mitä minä nyt teen, kun minullakaan ei riitä voimat!?" Kutka mietti.
Sitten hän juoksi Aliisan sängyn luo, ja saneli kirjeen juuri heränneelle Aliisalle: "Moikka Kutka. Mä tarviin apua, ku mulla ei riitä voimat siihen, et saisin haettua joulukuusen. Tuletko auttamaan? T: Sini PS: Asun Uiopinkatu kolmessa." "Niin, mitä tuosta?" "Tule auttamaan, kun minullakaan ei riitä voimat!" Kutka huudahti.

Hetken päästä kaverukset olivat jo Uiopinkadulla. Joka puolella oli joulukoristeita. Kolmosen kohdalla seisoi pieni siili, lumihangessa, heitä vastassa. "Hei! Oletko sinä Sini?" "Kyllä", siili vastasi. Sini näytti kaadettua kuusta, joka makoili hangessa. Aliisa kiskoi, Kutka työnsi ja Sini näytti suuntaa. Viiden minuutin urakan jälkeen Sini tarjosi heille pipareita.
"Pitäkää loput. Minulla on niitä tuhansittain jääkaapissa".



Joulu lähestyy. Kalenterin luukut aukeavat.

Muista seurata!






2 kommenttia: