torstai 18. lokakuuta 2018

Osa 20

Kutka, Reb, Musse, Aliisa ja Ossi ovat laatineet suunnitelman Elinan ja muiden Ilmaston jäsenten pelastamiseksi karmealta saastuttajakopla Sotkulta. Onnistuvatko he?

"Päätettäisiinkö nyt tehtävät?" Aliisa ehdotti, kun suunnitelma oli hiottu valmiiksi.
"Minä haluan ainakin turvallisesti mennä Elinan luokse", Ossi pelkäsi.
"Minäkin!" Reb hihkui.
"Minäkin tahdon", Musse vinkui.
"Ja minä!" Kutkakin marmatti.
"Nyt arvotaan!" Aliisa julisti.
"Miten?" Reb kysyi.
"Mitäpä jos kirjoitettaisiin paperille tehtävät, ja sitten vedettäisiin lappuset hatustani?" Aliisa ehdotti.
"Hyvä ajatus. Eli kaksi harhauttajaa..." Ossi rupesi kirjoittamaan.

"Sitten vielä yksi generaattorinsammuttaja", Kutka lisäsi Ossin lappuihin.
"Laput tänne, ja eikun sitten vain nostelemaan!" Aliisa innostui.
"Minkähän minä saan...?" Kutka aloitti. "Harhauttaja! Oi ei!"
"Ja minulle tuli sama", Reb totesi.
"Mussen vuoro!" Aliisa hihkaisi.
"Tässä lukee "pelastamaan". Menenkö siis Elinan luo?" hän kysyi.
"Aivan oikein, Musse! Entä minä?" Ossi nosti lapun. "Generaattorinsammuttaja! Apua! Selviänkö minä tästä millään!?"
"Minä olen silloin myös pelastaja. Eiköhan aloiteta: Kutka ja Reb, kipaiskaa lähikulman nukkekotimyyjäisiin, sillä sieltä saatte varmasti hyvänkokoista tavaraa harhauttamiseen. Minulla on viemärinkannenavaaja. Ossi, sinäkin voit tulla mukaamme viemärinkannen alta. Se voi olla helpompaa kuin ikkunasta", Aliisa tohkotti.

Kutka ja Reb olivat saapuneet isoon halliin, joka oli täynnä nukkekotitarvikkeita ja niiden ostajia, sekä myyjiä. Pojat yrittivät piilotella pöytien alla, jotteivät herättäisi sen kummempaa paniikkia. Aliisa oli näppäränä tyttönä tutkinut tarkasti myyjäisiä ja tiesi tasan tarkkaan, miltä pöydältä Reb ja Kutka löytäisivät hyvää tavaraa. Kutka kuikuili vasemmalta ja Reb oikealta, kunnes Rebin näkö havaitsi pöydän numero 17. He kipusivat vikkelästi pöydän pitäjän syliin ja tervehtivät tätä. He suostuttelivat naisen antamaan heille vesipyssyt, megafonin, poliisilakit, sekä Kutkan haluaman silmälasienpuhdistusliinan (muistatkos vielä Kutkan silmälasiasian?). Tämän jälkeen he poistuivat vaivihkaa koko rakennuksesta ja palasivat kotiinsa.

Semmoinen lyhyt ja ytimekäs pätkä tänään, luethan jännärin loppuun asti?
HIENOSTO = Hiirien IlmastoEnergianNuuskutteluOpettaja Salaisen Työnkuvan Osastolla
ILMASTO = IlmanparannusLiitto Maailman Ala-arvoisinta Sotkua Tuhoamaan Olemattomiin
SOTKU RY = Saastuttaminen On Tavoite Kasvavassa ja Upeassa Rotta(/hiiri)Yhteiskunnassa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti